A Google számos hasznos programmal, szolgáltatással áll a webáruház tulajdonosok szolgálatára. Ilyenek pl. a hosszú idő óta használható Analytics, a Search Console és Google Ads hirdetési rendszere is. Múlt hónapban megérkezett hozzánk egy külföldön már régóta működő szolgáltatás, a Google Shopping, magyarul Google vásárlás.
A Google Vásárlás nagyon hasonló a Google Ads rendszeréhez, ugyanis szintén egy kattintás alapú hirdetéses rendszerről van szó. Amíg az Ads rendszerében csak szöveges hirdetéseket lehet a Google találati listájának tetején elhelyezni, addig a Vásárlás segítségével webshopod termékeit tudod ott megjeleníteni, a termékképpel, árral együtt. Ez a termékképes, áras hirdetés jelentősen átalakíthatja a webáruházak marketing stratégiáját, ugyanis sokkal nagyobb lesz az esélye annak, hogy a vásárlók ezekre a termékekre kattintanak inkább a szöveges hirdetések és a természetes találatok helyett.
Nem csak a hirdetések teljesítménye lesz jobb a Vásárlásnak köszönhetően, hanem olcsóbban lehet látogatókat szerezni, sokkal kevesebb munkával. Amíg az Ads rendszerében a webshop tulajdonosnak kellett a kulcsszavakat meghatároznia, addig a Vásárlás rendszerében a Google elvégzi ezt a feladatot is, valamint a hirdetések összeállítását, elkészítését is. Mivel a szöveges hirdetéseket egyesével kellett elkészíteni, így több száz, több ezer webshopok esetén ez rengeteg munkát jelentett. A Google Vásárlás esetén azonban csak egy fájt kell elkészíteni, feltölteni, és ezt automatizálni is lehet.