A fagyálló hűtőfolyadék a biztonságos autózás elengedhetetlen része, mégis sokan megfeledkeznek róla, vagy csak egyszerűen nem foglalkoznak vele. Fagypont alatti hőmérsékleten azonban olyan hűtőfolyadékra van szükség, amely nem fagy meg, a fagyás ugyanis károkat okozhat az alkatrészekben.
Azt, hogy melyik fagyálló kell az autónkba, a jármű gyártási éve határozza meg elsősorban. 1996 előtti autókba a G11-es, 1996 és 2005 közöttiekbe a G12, 2015-2008 között a G12++, a 2008 után gyártott járművekbe pedig a G13-as fagyálló ajánlott. A fagyállók színének is van jelentése, az összetételükre utal. Mindegyik autó használati útmutatójában szerepel, hogy milyen fagyállót kell bele önteni, nem ajánlott a színeket sem keverni. Az élénkzöld színű fagyállók 35 évesnél régebbi autókba ajánlottak, és szervetlen savas technológiával készülnek. A piros és narancs színű folyadékok szerves savas technológiával készülnek. Az előző két technológia előnyeit egyesíti keverékük, ami általában sárga, rózsaszín vagy türkiz színű. Fontos, hogy már gyártáskor keverik a technológiákat, nem két már elkészült fagyállót kevernek össze, tehát otthon nem előállítható.
Vannak olyan hűtőfolyadékok, melyeket hígítani kell a használat előtt. Kizárólag desztillált vízzel hígítsuk, mert a csapvízben olyan ásványi anyagok vannak, melyek problémákat okozhatnak az autó működésében.