Műsoraink
Zűrállomás
Péntek 20:00-22:00
Tenkesch kapitánya
Szombat 17:00-18:00
Jazzszigor
Hétfő 19:00-21:00
Egy szegedi alapítvány a kultúrák együtthatásáért
TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0128 beszámoló

Kultúrák együtthatása. Az angolszász, a brit, a német nyelvű kultúra sokszemszögből.  A szavakkal, képekkel dolgozó művészeti ágak értékeinek közvetítése, módszereinek  felhasználása szakkörökben, témanapokon, tehetséggondozásban

TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0128

Elnyert támogatás: 12 126 529,-Ft

Időszak: 2012. november 11- 2014. május 10.

A havi szakkörök vezetői magas színvonalon valósították meg a szerződésekben lefektetett  feladatokat. Bombitz Attila (SZTE Osztrák Kulturális Tanszék) tanszékvezető egyetemi docens széles körű ismereteit sikeresen adoptálta a középiskolai korosztályhoz. Ebben segítségére voltak Fényes Gertrúd és Csősz Róbert, a Radnóti Gimnázium tanárai. Papp Istvánné és Andóczi József a Deák Gimnázium kéttannyelvű angol tagozatának tanárai az iskolai tananyagból kimaradó tematikákat dolgozták fel multimédiás eszközökkel, interaktív módszerekkel havi szakkörök nyomán. Erdélyi Eszter, középiskolai szakvezető és egyetemi mestertanár azt OKTV jövőjéhez is hozzájárult azzal a konferenciával, melyet a Mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy országos tanulmányi versenyeinek elemzése érdekében szervezett. Czibolya Kálmán, a nemzetközi hírű Makói Video- és Művészeti
Műhely vezetője hátrányos helyzetű gyerekek vizuális kultúrájának és mentális fejlődésének segítésével foglalkozott tehetséggondozó projekt keretében. Pataki Balázs, a Radnóti Kísérleti Gimnázium történelem- és médiatanára a Képregény-filmklub tervezésében és lebonyolításában vett részt. Zana Tamás, történelem és média tanár a magyar történelem 19. századi nagy korszakainak filmes reprezentációjáról vezetett szakkört. Matejka Zoltán magyar-történelem szakos tanár a Szeged Városi Kollégium kollégistái számára vezetett filmes havi szakkört a ló hadtörténeti és kulturális jelentőségéről.

Az alapítvány munkatársai, Lengyel Zoltán és Tóth Péter Zoltán témanapokat tartott  természetről, környezetvédelemről, egészségről, ünnepekről óvodások és kisiskolások  számára. Lengyel Zoltán kommunikációs és írásfejlesztő tehetséggondozó foglalkozásokat tartott hátrányos helyzetű gyerekeknek, Tóth Péter Zoltán filmklubokat vezetett. Karsai Attila gimnazistákkal foglalkozott egy filmkészítő műhely keretében.

Erdélyi Ágnes a projektmenedzseri feladatokat látta el. Kocsis Zoltán a pályázati projekt lebonyolításának módszertani tanácsadásában közreműködött szakértőként.

Az EzDesign Kft. munkatársa, Szakács László a pályázat arculati tervezését és a projekt eseményeivel kapcsolatos kiadványok szerkesztését végezte el.

„Az angolszász kultúra rejtelmei – tények és érdekességek” c. havi szakkör kivételesen nagy érdeklődés mellett zajlott. A szakkört vezető tanár - Papp Istvánné - kihívásnak tekintette az iskolai tanmenetet kiegészítő oktatási formát, mely hatékonyan illeszkedett az art mozi multimédiás környezetéhez és interaktív módon aktív tanulói közreműködéssel valósult meg. A szakkör fejlesztette a tanulók általános ismereteit, műveltségét, a más kultúrák iránti fogékonyságot.

„A magyar történelem filmekben” havi szakkör nyitó foglalkozását Pelyach István történész, a korszak egyik legelismertebb kutatója tartotta nagy sikerrel, kiválóan motiválva a tanulókat a szakkör munkájára, felkeltvén a korszak iránti érdeklődést. A továbbiakban Zana Tamás történelem és médiatanár vezette a szakkört a Deák Gimnázium és a Szeged Városi Kollégium tanulói számára. A foglalkozások egyaránt fejlesztették a tanulók ismereteit a magyar történelem eme fontos korszakáról, és a filmnyelvi eszközökről, melyek a történelmi
témákat hivatottak ábrázolni.

Az osztrák kultúrával foglalkozó havi szakkör tanulói megismerkedtek Herta Müller Nobel-díjas író írásművészetével, az SZTE osztrák Könyvtárának működésével, a 20. sz-i osztrák kultúra jelenségeivel, a Monarchia műfajaival, a kortárs osztrák irodalom új fejleményeivel. A Radnóti Gimnázium tanulói kortárs irodalmi szövegeket és filmeket is elemeztek a foglalkozásokon.

A Kalandozások a brit kultúra, a brit film és a brit televíziózás világában havi szakkör fontos társadalmi kérdések reprezentációjával foglalkozott; előítéletesség, bevándorlók, szegénység, másság problematikája. Lenyűgözően gazdag angol nyelvű mozgóképes dokumentumok segítségével történt a kérdések közös elemzése és feldolgozása. A tanulók a Deák Gimnázium 3. és 4. osztályos tanulói voltak.

A tíz éves múlttal rendelkező Mozgóképkultúra és médiaismeret OKTV jelenlegi és múltbéli tehetségeinek bemutatkozására szervezett konferencián izgalmas témák mentén színvonalas előadások és viták hangzottak el. (Választások médiakampánya, Az erőszak változatai az iskolában, Közösségi oldalak használata, Tévés sorozatok, Képzőművészet és film stb.). Az előadásokat a tanulók és szakértők egyaránt értékelték. A régi OKTV-s győztesek beszámoltak későbbi tanulmányaikról. A résztvevők a szegedi gimnáziumok mellett az ország több iskolájának tanulói és szaktanárai, tankönyvszerzők voltak.

A makói Pápay Endre Ált. Iskola 7. és 8. osztályos sajátos nevelési igényű tanulói voltak a tehetséggondozó foglalkozások résztvevői. A foglalkozások célja: a legtágabban értett kifejezés-technikák (testbeszéd, beszéd, írás), az önkifejezés, önismeret fejlesztése. A  foglalkozásokon egyszerűbb irodalmi szövegekről és a hétköznapi élet kommunikációs helyzeteiről beszélgettünk, ezeket modelleztük; a „levezetés” rekreációs jellegű volt. Az iskolában tartott másik tehetséggondozó projekt a gyerekek számára vezetett filmkészítő foglalkozások voltak, melyek szintén hozzájárultak a tanulók mentális fejlődéséhez.

A Mars téri Óvoda közép- és nagycsoportos óvodásainak multimédiás témanapokat tartottunk. A témákat az óvónők javaslatai alapján dolgoztuk ki. (Helyes táplálkozás, egészséges életmód, testmozgás, ünnepek, természet, természetvédelem). A kérdezgetős párbeszéd során a témához kapcsolódó állóképeket vetítettünk, majd ezeket megszakítottuk néhány perces, szórakoztatóan tanító, felvilágosító filmrészletekkel. Igyekeztünk az aktív figyelmet és részvételi hajlandóságot végig fenntartani és serkenteni. Utolsó alkalommal a
szegedi Diónyi Színpad Galagonya ruhája című bábelőadását láthatták az óvodások.


A szegedi Dózsa György Általános Iskola alsó tagozatos tanulóinak multimédiás témanapokat tartottunk az óvodaiakhoz hasonló témákban, ám életkoruknak megfelelően differenciáltabb kérdések mentén. Az alkalmazott állóképek és filmek is ennek a szempontnak megfelelően módosultak. A fő cél itt is az volt, hogy a gyerekek maguk fedezzék fel a válaszokat, és aktívan részt vegyenek a foglalkozás menetében.

A ló és a lovas motívum reprezentációja a filmművészetben szakkör havonta kétszer jelentkezett. Egy alkalommal előkészítő előadás, egy hét múlva filmvetítés és a téma közös megbeszélése következett. A szakkör vezetője alapos történelmi és kulturtörténeti ismeretekbe ágyazva vázolta a ló hadtörténeti, kulturális jelentőségét, az emberi életformában és a művészeti ábrázolásokban betöltött szerepét. A félév végén a tanulók megismerkedtek a magyarországi lótenyésztés és lovas sport történetével és jelenével.


Film/kocka – Képregény-adaptációk a filmvásznon

A fiatalok kulturális fogyasztásában fontos szerepet játszó képregények genézisével, kifejezőeszközeivel, motívumaival, emblematikus filmes adaptációinak összehasonlító elemzésével foglalkozott a havi szakkör, melyet a Radnóti Gimnázium tanulói számára szerveztünk.

a szerk.

 

Barátok
Élő adás
Ez szól most
Rádió Mi | Szeged
Rádió Mi | Szeged
Támogass

Szia! Mi egy közösségi rádió vagyunk. Ha úgy érzed, hozzád is szólunk, és szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk műsorainkkal, zenéinkkel és rendezvényeinkkel, segíts - támogass bennünket!

Mi a Rádióért Kulturális Egyesület
10918001-00000037-37770000
(Unicredit)

Köszönjük!

Üzenj
19:17 Zsolt: Balázs, grat a Klubrádiós debütálásodhoz.. :)
11:41 Psyc: To whom and what e-mail address can I send music? Psychopathic Romantics
17:33 Lca: Jajj de rég hallottam már Mc Gőzt :D
15:29 Padre: Szegény moderátor! Csak művész embert ne faggass!
19:01 mgabor: nagyon röhögök ezen a számon
19:00 Gary: yo?
12:25 viorelPOP: Valami bátorítót akartam írni a Sarló és Turulnak, de fáj a fejem. Szóval, hajrá!
18:36 Ákos: most pénteken Tumo, Padkarosda és Párt lesz.
18:34 Ákos: Rádi: Berkut koncert nem pénteken lesz, hanem jövő szombaton!
https://www.facebook.com/events/661559513879791/?ref=2&ref_dashboard_filter=upcoming
18:47 Yika: Kenny Arkana az a forradalmár!
20:00 Zoltán: :D
20:00 Adam: ja igen én pedig Ádám a (Paradicsomból) :P
19:56 Zoltán: Jaaaa, nem írtam oda: MINIszterÚR ( Győr ) :)
19:52 Adam: jájj de jó muzsikááá!!!! :)
19:50 Zoltán: Számot is lehet kérni? :D
19:45 Adam: hájjj, valami dzsukelósat jáccámááán :D
19:43 Zoltán: GOA nincs?!?! :D
19:40 Adam: jó a muzsika Neurosense (Dj Jety) ;)
19:43 Lukács: jó a dj
18:45 Mária: hihi Tibik! Megint csak a hahotázást hallom!! Üdv Algyő city-ből: Mária.
19:46 Nyári: Nagyon jó az adás!Így tovább Percy! Jimi (Anglia)
15:17 Gabor: Mi ez a zene
17:04 Bazsi: jajj már lehet ideirni ?:D
16:11 Jack: "szécsi"
16:11 Jack: jo a műsor!
16:11 Jack: :D DDDDDDDDD
16:11 Jack: Bazsi
16:11 Jack: :D
16:10 Jack: sziasztok tizenhét
17:37 Viktoria: Gratulalok a musorhoz! ,) eloben Californibol
16:34 Ágnes: Akkor a fogyatékkal élők, gyerekek, idősek stb. kedvezményes jegyei is diszkriminatívak?
16:28 Nikita: Hívjátok már fel szilárdot, ha már megadtam a számát!
16:06 Ágnes: Hol tudom hallgatni a Tenkescht? csak rulezt hallom
18:33 Lca: <3 :D :D :D
18:33 Lca: APES THA KING! :) muhahahaha
17:33 Padre: lájkolom amjuzikot
23:04 István: jó a plélyliszt ma este!
15:21 Gabor: csatlakozom az előttem szólóhoz :D
16:31 mgabor: csá
16:31 mgabor: :)
16:28 Nikita: hellooooooo!!!!!!!!!
16:28 Nikita: proszi
16:28 Nikita: csááááá
16:22 mgabor: :D
16:21 Nikita: TÖRÖKMÁRK AIRWAyS
16:21 Nikita: TÖRÖKMÁRK
16:19 Nikita: kaja-kra
16:19 Nikita: jobb mint az Orbáné
16:19 Nikita: BORCS

Powered by Kide Shoutbox

Jelentkezz be üzenet küldéséhez!
Belépés